Pluszowe zabawki od dawna odgrywają znaczącą rolę w różnych aspektach życia normalnego, nie tylko jako elementy dziecięcych zabaw, niemniej jednak także w innych obszarach takich jak działania promocyjne czy wizerunkowe. Wśród nich coraz częściej pojawiają się misie reklamowe, które łączą funkcję upominku z możliwością przekazu wizualnego. Takie przedmioty mogą pełnić różnorodne role w przestrzeni zawodowej i publicznej, niekoniecznie ograniczając się do funkcji ozdobnych czy kolekcjonerskich.
W współzależności od potrzeb, mogą być wykorzystywane przy okazji wydarzeń okolicznościowych, kampanii informacyjnych, a także w trakcie spotkań o charakterze organizacyjnym.
Misie z logo stanowią przykład przedmiotów, które można dostosować do określonych potrzeb identyfikacyjnych. Umieszczenie graficznego oznaczenia na powierzchni maskotki umożliwia tworzenie spójnych elementów komunikacyjnych, które mogą być widoczne w różnorakich kontekstach. Tego rodzaju zabawki nie ograniczają się tylko do jednego środowiska, ponieważ mogą być spotykane zarówno w przestrzeniach firmowych, jak i w trakcie wydarzeń z udziałem szerszej publiczności. W zależności od materiału stworzenia a także skali projektu możliwe jest implementację wyglądu misia do różnorakich oczekiwań estetycznych albo formalnych. Obecność logo na tego typu przedmiotach może być elementem identyfikacyjnym, którego funkcja polega na ujednoliceniu przekazu wizualnego w ramach większego systemu.
Zastosowanie maskotek w działaniach związanych z organizacją przestrzeni firmowej lub wydarzeniowej często opiera się na ich uniwersalności. Misie z logo firmy mogą być traktowane jako szczegół towarzyszący różnego rodzaju przedsięwzięciom, niezależnie od ich skali czy zakresu tematycznego. Tego rodzaju przedmioty mogą również pełnić rolę praktyczną w kontekście aranżacji przestrzeni tymczasowej, zwłaszcza w miejscach, gdzie potrzebne jest zbudowanie neutralnej, niemniej jednak przyjaznej atmosfery. Obecność takich przedmiotów może posiadać charakter czysto wizualny, dekoracyjny albo symboliczny, w współzależności od celu danego działania. Ważnym aspektem jest też możliwość zachowania jednolitego stylu graficznego, co może być ważne przy organizacji wydarzeń, podczas których zachowanie spójności wizualnej ma znaczenie organizacyjne.
Dzięki swojej formie a także miękkiej strukturze tego typu zabawki mogą być łatwo transportowane, przechowywane i wykorzystywane w różnych okolicznościach. Misie reklamowe jako przedmioty personalizowane pozwalają na tworzenie zestawów spójnych z innymi detalami wizualnymi, które mogą pojawiać się równolegle w materiałach drukowanych lub cyfrowych. Poza kwestii związanych z identyfikacją wizualną, przy projektowaniu takich przedmiotów bierze się też pod uwagę aspekty techniczne, tj. rozmiar, rodzaj tkaniny czy sposób nanoszenia grafiki. W praktyce znaczy to, że tego rodzaju elementy mogą być zaprojektowane w taki sposób, aby spełniały określone wymagania praktyczne albo estetyczne, zależnie od potrzeb dokładnie określonej inicjatywy.
Zobacz więcej: gadżety reklamowe pluszaki.