Metoda uważności

Wszyscy myśliciele i światłe umysły tego świata polecają, ażeby stale utrzymywać uważność tego, co się wokół nas dzieje. Jeżeli działamy w sposób podświadomy, podejmujemy decyzje bez głębszego rozważenia, to nie zawsze są one dla nas dobre. Uważność można natomiast praktykować i całkiem dobrze obserwować własne życie oraz wszystkie przydające się nam sytuacje.

Nie jest to trudne, kiedy zastanowimy się, jak można tego dokonać. Wbrew pozorom kurs mindfulness może być odpowiednim sposobem na takie doświadczenie. Oczywiście jedni ludzie uczą się uważności własną pracą. Korzystają z książek, rozmaite kursów i artykułów, i krok po kroku zmierzają do celu. Z kolei inni wybierają krótszą drogę i często również lepszą drogę, decydując się na równocześnie kurs mindfulness, który w kompleksowy sposób pokazuje, jak ćwiczyć uważność. Uważność to nic innego jak zauważenie tego, co się dzieje tu i w tym momencie. Dzięki zastosowaniu uważności wiemy, co się wokół nas dzieje. Mamy pełną kontrolę nad sytuacją i nad własnymi emocjami, a także nad swoimi reakcjami. Tak rzeczywiście to te reakcje są najistotniejsze, bo one wywierają na nasze życie dany wpływ. O ile reagujemy emocjonalnie i z autopilota, bez większego przeanalizowania, skutki takich decyzji mogą nie być dla nas najlepsze. Jeżeli już spojrzymy na sytuację z boku i przemyślimy wszystkie za i przeciw, to będziemy w stanie podjąć lepsze decyzje i w konsekwencji nasze życie będzie również pełniejsze. Warto o tym zastanowić się, szczególnie w tym momencie, kiedy żyjemy w stresie. Stres ma na człowieka bardzo negatywny wpływ i właściwie każdy, kto nadmiernie się stresuje, prędzej czy później poczuje negatywne skutki stresu na swoim zdrowiu, oraz na samopoczuciu. mindfulness pomaga nam kontrolować stres, dlatego że de facto oceniamy sytuację, w jakiej się znajdujemy. Przyjmujemy wszystkie emocje, jakiś doświadczamy, zarówno te pozytywne, jak i te negatywne. Doświadczanie wrażeń to jedynie i tylko nasz indywidualny odbiór. Nic nie jest ani bardzo dobre ani złe, a tylko my nadajemy emocjom wagę i waga, jaką im nadamy, będzie wpływać na nasze odbiór sytuacji i nasze zachowanie. Jasne jest, że to wymaga pracy nad sobą, ale kompletne życie tego wymaga, więc warto pracować mądrze i tak, żeby coś dobrego osiągnąć, a nie tylko marnować czas.
Więcej: trening mindfulness Gdańsk.