Aktywność marketingowa w sieci wymaga od nas zachowania odpowiedniej dozy czujności. Prowadzenie reklamy w sposób nieodpowiedzialny naraża nas nie tylko na kontrowersję, niemniej jednak również utratę dobrego wizerunku w oczach potencjalnych klientów. Decydując się na metodę reklamy strony internetowej jaką jest pozycjonowanie stron musimy pamiętać o wielu zmiennych wpływających na końcowy efekt a także reputację we własnejej branży.
Jak przeprowadzić research, ażeby mieć pewność, że robimy wszystko prawidłowo?Kiedy zaczynamy rozważać rozpowszechnienie za pośrednictwem wyszukiwarki Google dobrym pomysłem będzie sięgnięcie po poradę specjalisty. Wielu z nich prowadzi blogi internetowe, na których dzieli się własną wiedzą i doświadczeniem. Usługi takich osób są z reguły wyższej jakości, niemniej jednak przez to bywają znacznie droższe od tych mniej popularnych. Warto jednak pamiętać o ich stronach jako rzetelnych i sprawdzonych źródłach wiedzy. Możemy wykorzystywać je w ramach posiłkowania się przy samodzielnym pozycjonowaniu czy przy weryfikowaniu aktywnościpodjętych przez kogoś.Na czym polegałby research przy wybieraniu specjalisty SEO? Po pierwsze sprawdźmy ceny. O ile te są podejrzanie niskie, a strona internetowa wykonawcy nie przypomina tej zgodnej z obecnymi trendami to najpewniej powinniśmy pominąć taką osobę i przejść dalej. Wysokie ceny są częstym trikiem stosowanym przez średniej wielkości agencje, które liczą na swoisty brak orientacji swoich klientów. Powinno się posiadać na uwadze koszty związane z poszczególnymi działaniami i o ile nie mamy pewności to najlepiej wypytać o nie indywidualnie. Cena podstawowej optymalizacji z reguły waha się w granicach 500 – 5000 pln (górna stawka dla dużych stron www).Pamiętajmy, że nie każdą stronę pozycjonuje się w ten sam sposób. Cel pozycjonowania może być skrajnie różny. Przykładowo lokalnie działający butik raczej nie będzie potrzebował solidnego PR-u, ażeby wyszukać się pod lokalnymi frazami. Tutaj najczęściej wystarczy obecność na mapach, w usłudze Google Moja Firma i na wortalach z informacjami turystycznymi. Innym przypadkiem są sklepy internetowe, gdzie najczęściej niezbędna jest współpraca z innymi firmami prowadzącymi działalność o zbliżonym charakterze dla pozyskania linków. Gdy prowadzimy bloga online najrozsądniejszym pomysłem jest skupienie się na wartościowych treściach, które usatysfakcjonują naszych użytkowników i spotkają się z pozytywnym feedbackiem. Więcej informacji: linki pozycjonujące – sklep.siteseo.pl.